zondag 16 december 2012

Kerstquiltje

Vorig jaar kocht ik bij Ellen van Ellie's Quilplace (klik) het patroon van een kerstquiltje.
Dit jaar heb ik eraan gewerkt. Het is helemaal met de hand gemaakt.
Het borduurwerk is rood en de kerstkrans is groen.
Er zitten ook leuke herinneringen aan. Ik ben er mee bezig geweest tijdens de vakantie die ik met DH gemaakt hebt vanwege mijn 65ste verjaardag.
Hij heeft geholpen om de rand leuk te krijgen.
Helaas was ik de leuke roestige ster kwijt geraakt, maar gelukkig heb ik er alsnog een kunnen kopen bij Ellen.
Nu is het dan helemaal klaar.
Ik heb het met gouddraad gequilt en kan zeggen dat dat niet makkelijk was. Iedere keer gespleten draad.
Omdat het toch wat groezelig geworden was, had ik het tijdens de laatste sneeuwval lekker in de sneeuw gelegd.
Resultaat, doorgelopen rood lapje. Moest ik het toch wassen, maar gelukkig is het er allemaal uitgegaan.
Als je de foto groot wilt zien moet je er even op klikken.
En het quiltje is echt recht en de vlek op het quiltje komt van de lens.


 Hmm, de foto komt wel erg vlekkerig over. Wil je het goed bekijken kijk dan even hier (klik)


2 opmerkingen:

  1. Hoi Marjolein,
    ik vind hem super, je kerstquilt! Ik hou ook wel van de ontwerpjes van Ellie's Quiltplace, maar heb nog zoveel andere dingen in de maak:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk quiltje Marjolein ! ! ! Mooi voor kerst klaar.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen